Ana içeriğe atla

KARANTİNA GÜNLERİNDE ÇALIŞMA ŞEKLİM #EVDEKAL


     Aslında benim bu aralar hazırladığım yazılar çok farklı konularla âlâkalıydı. Ancak şu son günlerde fark ettiğim kadarıyla insanların evde bu kadar sıkılmasının nedenlerinden biri bence tam anlamıyla çalışma düzenlerinin olmaması. Tabiki canımız sıkılabilir ancak gördüğüm durum evde çalışırken bunun pek uzun süreli ve planlı yapılamıyor olduğu. Bu durum için bir süredir kendimin uyguladığı planlı ve düzenli çalışma metotlarından bir kaçını sizle paylaşmak istiyorum.

Bütün Yapılması Gerekenleri Görmek İçin Kanban Tekniği

     Gün içinde yada bir proje üzerinde çalışırken bütün yapmamız gerekenlerin sürekli gözümüzün önünde olması çok önemlidir. Bu hem zaman yönetimimizi kolaylaştırır hemde gün sonunda ne kadar çok işi tamamladığımızı görmek bizi tatmin eder. Size burada kanban tekniğini uzun uzun anlatmayacağım size bunu bir fotoğrafla göstereceğim.
      Yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi kanban tenkiniği tam olarak budur. Ben odamın duvarını bu şekilde basit bir pano haline getirerek kullanmayı tercih ediyorum. Ancak siz bunu Trello gibi programlarla bilgisayarınızda veya telefonunuzda da yapabilirsiniz. Ben daha göz önünde olması için tam masamın önündeki duvara yaptım bunu.
     Bu da instagramda paylaştığım kendi oyunumu geliştirirken kullandığım bir günlük görev listem.
Eğer bu ve benzeri paylaşımlar görmekten mutlu oluyorsanız beni instagram üzerinden de takip edebilirsiniz : Instagram Hesabım

Ancak Sadece Günlük Görevlerin Bu Kadarcık Planla Yürüyeceğini Zannetmeyin! Sırada "Alt Görev Listeleri" Var!


   Bir görevin genel olarak pek çok alt başlığı bulunabilmekte. Bu alt görev başlıklarını boşuna kanban panonuza yada duvarınıza yazmaya kalkmayın. Çünkü bu bir anda duvarda pek çok görev görmenize neden olur dolayısıyla gözünüzü korkutarak sizi o işi yapmaktan alıkoyabilir. Bunun için hep masanızın yanında bulundurabileceğiniz küçük bir not defteri veya kağıt işinizi görebilir. Böylelikle bir iş yapılırken her ayrıntısına dikkat etmiş, zamanınızı yönetmiş ve işi rahatlıkta bitirmiş olabilirsiniz. Bunlar benim hem okul hayatımda hemde yazılım projelerimi düzgün ve planlı yapabilmek için kullandığım teknikler.

Zinciri Kırma


   Ben bunu aslında hepinizin bildiği gibi Barış Özcan'ın kanalından öğrendim. Ve bir süredir uyguluyorum. Gerçekten de çok faydalı bulduğum bir metot. Çünkü bir hedefe giderken ne kadar sürekli olduğunuz çok önemlidir. Yukarıdaki videonun altında kendisinin yayımladığı a4 boyutundaki Zinciri Kırma takvimlerini indirip kullanabilirsiniz. Size örnek olması açısından kendi takvimimi aşağı bırakıyorum...

Yorumlar