Ana içeriğe atla

TASLAK HEDEF

TASLAK HEDEF 


       Bu yazıyı yazma sebebim faydasını gördüğüm bir alışkanlığımı sizlerle paylaşmak. Daha önce bu yöntem başkaları tarafından kullanıldı mı bilinmez ama tamamen kendi deneyimlerimle bulduğum bu alışkanlığı anlatma sebebim başka insanlarında fayda görmesi. Bunu bugünlerde yazma sebebim ise yaklaşan yeni yıldan dolayı herkesin hedef listelerinin dolduğunu düşünüyorum. Ayrıca bende kalacağına yazıda kalsın değil mi?

       Taslak hedef  uygulamasının benim hayatımdaki tanımıyla başlamak istiyorum. Hedeflerimizin isteklerimizden doğan şeyler olduğunu biliyoruz; yapmak istediğimiz şeyin hedefe dönüşebilirliğini ölçmemize yarayan bir deneme süresi olarak tanımlayabilirim. Aynı zamanda bu sürede hedefin bize getireceği ve götüreceği şeyler hakkında bilgi sahibi olurken birçok soruya da cevap bulabiliriz. Böylece isteğimizin hedefimiz olup olmayacağına karar verebiliriz.

       Taslak hedef belirlerken yeni yılda veya hayatınızın herhangi bir döneminde hedef olarak belirlediğiniz şeye bir deneme süresi verirsiniz. Belirlediğiniz hedefinizi kesin bir sonuca varana kadar  hayatınızda denemeye başlarsınız. Çeşitli yöntemler deneyerek sizin için bu hedef hayatınıza nasıl entegre edilebilir sorusunun cevabını bulursunuz. Bu sorunun yanı sıra aşağıda bahsedeceğim birçok sorunun da cevabına ulaşabilirsiniz. 

       Deneme süresinin sonunda cevap bulacağınız soruları şu şekilde sıralayabilirim:
  • Şuan ki hayat şartlarım bu hedefi karşılamak için yeterli düzeyde mi?
  • Hayatımdaki engelleri de göz önüne alarak bu hedefi hayatıma uyarlayabileceğim bir yol var mı? 

Son sorunun cevabını bulmak için hedefinizi çeşitli yöntemlerle deneyimleyin. Örneğin hedefiniz her gün 30 dakika kitap okumaksa; nerelerde okuma için vakit bulabileceğinizi, hangi vakit aralıklarının bu eylem için uygun zaman dilimleri olduğu ve ne tarz kitaplardan verim aldığınızı ancak deneme yanılma yöntemiyle en iyi şekilde öğrenebilirsiniz.
       Taslak hedef uygulamasının benim hayatımda sağladığı ve gözlemleyebildiğim faydalar içerisinde ise şunlar yer alıyor:

  • İsteklerimizin şuan ki hayat şartlarımıza uygun olup olmadığı gözlemlenebilir.
  • Başlanılıp bırakılan bir hedef söz konusu olamaz ve böylece yıl içerisinde motivasyon düşüklüğü ve “amaaan zaten bundan öncekini de becerememiştim” tarzı şeylerle  karşılaşılmaz.
  • Deneme süresi boyunca zihin bu hedefle tanışır ve gerçek bir hedef olarak seçildiğinde ona yabancılık çekmez.
  • Hedefe karşı deneyim kazanılır ve dan diye bir hedefle baş başa kalınmaz.
  • Gerçek hedef süresi başladığında izlenecek yol, tanışma evresi gibi şeylerle zaman kaybedilmez.

        Peki ben bu yöntemi hayatıma uygulayıp neleri hedef listeme ekledim, neleri eklemedim ve şu sıralar ne için bu yöntemi kullanıyorum?

  • Geçen yıl mayıs ayında cevabını aramaya başladığım ve bu ay hedef listeme eklediğim şey ajanda kullanımı. Geçen 7 aylık süreçte ajandanın hayatıma uygun olduğuna karar verdim ve hayatıma nasıl entegre edeceğimi öğrendim. Bunun yanı sıra zamanımı nasıl daha verimli kullanabildiğimi ve hangi planlama şeklinin benim için uygun olduğunu keşfettim. Ajanda kullanımı için ayırdığım bu süre bazılarınıza fazla uzun gelebilir ama gerçekten bu ayın başlarında kesin bir sonuca vardığımı hissettim.
  • Daha iyi ve sağlıklı yaşamak için şekersiz yaşama geçmeyi istiyordum ve bunu taslak hedef olarak belirledim. Verdiğim sürenin sonunda, bu yaşam tarzının şuan hayatım için uygun olmadığını görüp hedef listeme eklemekten vazgeçtim.
  • Son zamanlarda ise her hafta bu blogta düzenli içerik üretmek istediğimi fark ettim ve deneme süresini başlattım. Hangi günler bu iş için uygun? Ne tarz içerikleri yazarken keyif alıyorum ve verimli oluyorum? Bu hedef benim için ne kadar sürdürülebilir? Gibi soruların cevabını arıyorum.
      
        Eğer siz de hayatınızda bu yöntemi kullanmayı denerseniz bizimle paylaşmayı unutmayın. İnsanlığın hedefi olan insanlara ihtiyacı var.

Yorumlar