Ana içeriğe atla

HAYATI İYİLEŞTİRMEK NASIL OLUR

HAYATI İYİLEŞTİRMEK NASIL OLUR?


 Hayatımız seçimlerimiz üzerine kuruludur. Doğru ve yanlış seçimlerimiz. Her biri bizi bambaşka hikayelere sürükler her seferinde. Tek yapmamız gereken işaretleri görmektir. İşaretleri göremediysek acı tecrübelerle bize işaretleri görmek öğretilir.

   Hayatımın son 3 yılında çok garip ve ard arda olaylar yaşadım fakat sadece son 6 ayda işler yoluna girdi. Bu blogu takip ediyorsanız düşünmeyi sevdiğimi bilirsiniz. Ve bu olaylar üzerine çok düşündüm düşünürken de çok olay geldi başıma. Fakat hayat sandığımız kadar karışık değil, sadece onu bu karmaşık hale sokan biziz.

   Her kalbini kırdığın insanı düşün. Her selamını almadığın insan, yol vermediğin, gülümsemediğin insanı düşün. Ve daha nicelerini yaptın dimi.
İnan bana ben çok daha fazla hata yapmıştım. Ama size o bahsettiğim işaretleri görmeyi en acı halleriyle öğrendim. 


Yaşattığını yaşamadan kimse ölmez.
   Bu söz peygamberimize ait. İşte benim son zamanlarda fark ettiğim şey bu söze dayanıyor. 

   Başıma gelen her olaya baktım. Yaptıklarıma baktım. Bir kedi gibi kendi çöplüğümü eşeledim. Sadece kendi yaptıklarımı tekrar yaşıyor, benim kötü davranışlarımı sergilediğim insanların hissettiklerini hissediyordum. O basit hatalarımla bir insanın gününü kötü geçirmesine sebep oluyormuşum. Bir insanın ömründen bir gün çalışıyormuşum. Kaybettirdiğim günleri ve neşeyi bende kaybettim. 

Artık başıma gelen her olayı irdeliyorum. Kendi hatamı buluyor ve elimden geldiğince düzeltmeye çalışıyorum. Artık sokaktaki tanımadığım insana bile gülümsüyorum, sokağı temizleyen temizlik işçisiyle sohbet edip, tanımadığım çocuklarla sokakta oyun oynuyorum. Bunları yaptıktan sonra ne mi elde ediyorum? İki taraflı kocaman bir tebessüm. Bu son iki cümleyi bile gülümseyerek yazdım. 

  Sanırım artık dünyayı değiştirmek için büyük planlar yapmam gerektiğini düşünmüyorum. Sadece bende saklı kalacak iyilikler yapıyorum ve bundan Tanrı'dan dahi karşılık beklemiyorum. Yazıyorum... 

  Hayatımda pek işler yolunda gitmezken açtığım bu blog artık derdim, düşüncem, duygum ve merakımı içeriyor. Sınavıma 1 ay kaldı ama sınav stresimi burada atıyorum. Hem size yardımcı olmaya çalışıp, hem kendime yardım ediyorum. Sizden bu seferlik iki isteğim var.

  1. İnsanlara yaptığınız yanlış davranışları düşünün.
  2. Sokakta tanımadığınız herhangi bir çocuğu mutlu edin.
  Şimdi size yukarıda yazdığım iki basit isteği açıklamak istiyorum.

  İnsanlara yaptığınız yanlış davranışları ve kırdığınız kalpleri telafi etmenin iki yolu vardır. Ya gidip o kişilerden özür dilersiniz ve sizin ne kadar yüce gönüllü bir insan olduğunu anlamasını sağlarsınız yada bundan sonra insanlara bakış açınızı değiştirip onlara artık güzel bir şekilde davranmaya başlarsınız ve hayatınızın değişmeye başladığını görürsünüz. Unutmayın sokaktaki her bir insanın ayrı bir hikayesi var ve hiçbiri seninkininden değersiz değil.

  Şimdi sıra bir çocuğu mutlu etmekle ilgili olanı açıklamaya geldi. Çocuklar benim için çok değerlidir. Yalan söylemezler ve gerçekten severler. Yeni tanıştığınız bir çocuk bile hemen sizi severek bacağınıza sevgiyle sarılabilir. Çocuklar hayatınız için neden önemlidir biliyor musun? Çünkü onlar günahsızdır. Ve etraflarında melekler vardır. Peygamberler bile istemsizce günah işlemiş olabilirler. Fakat bir çocuğun hiçbir günahı yoktur. Eğer bir çocuğun yüzünde kocaman bir gülümseme açtırırsanız emin olun sizin de yüzünüzde kocaman bir gülümseme olacak. Sizin bu gün mutlu ettiğiniz bir çocuk iyiliğin değerini anlayabilir, büyüdüğünde bile sizi hatırlayabilir. Bu çocuk büyüyüp anne ve baba olduğunda kendi çocuğuna da bunu aşılar yada o da başka çocukları mutlu eder. Değişim küçük parçadan başlar.
Saatin düzgün çalışmasını sağlayan büyük parçalar değil, küçük gibi görünen değersiz parçalardır.
  Unutmayın birinize yaptığınız bir iyilik her şartta kendinize yaptığınız iyiliktir. Ve iyilik dini imanı para olmuş bu dünyada herkese ücretsiz dağıtabileceğiniz nadir şeylerden...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DİJİTAL İYİLİK NASIL YAPILIR?

DİJİTAL İYİLİK NASIL YAPILIR?   Evet sayın okuyucularım. Yazının başlığına bakarak Dan Brown 'un " Dijital Kale "sinden esinlendiğimi zannedebilirsiniz. Fakat alakası yok!   Diyorsunuz ki " özgürcüm hep iyilikten bahsediyorsun peki nasıl kolay iyilik yapabiliriz? ". İşte bu yazımda size dijital dünyada yani internetten de iyiliğin mümkün olduğunu anlatacağım...    Evet biliyorum blogumuzun konuları biraz değişik ve sönük olabilir ama hem özgün içerik hemde sizi düşündürücü içerikler yazmaya çalışıyorum. Lütfen sizde bize yorum yaparak destek olursanız çok memnun olurum.    Dünya yanıyor! Her yerde yıkım, cehalet ve katliam var. Sanmayın sadece bu yüzyılda oluyor bunlar. Bu durum insan var olduğundan beri dünya üzerinde var. Fakat sadece bazı dönemlerde bu durum dizginlenmiş veya azaltılabilmiş. Bu dönemlerin ortak noktaları ise  Adalet Ahlak İyilik genel olarak bu 3 maddede birleşiyor. Ben genelde ahlaktan ve iyilikten çok bahsediyorum.

İKNA TEKNİKLERİ #2 | GÜVEN SAĞLAMA

İKNA TEKNİKLERİ #2 | GÜVEN SAĞLAMA   İkna teknikleri #1 yazısını yazdığımdan beri ikinci yazıyı isteyen çok oldu. Ben de sizin için yazıyı hazırladım. Sizin için teknikleri kısaca yazacağım. Kusurları İtiraf Zayıflıklarımızı karşı tarafa itiraf etmek karşı tarafta size karşı güven oluşturur bu teknik ilk filozoflardan beri uygulanmaktadır. Özellikle günümüzde insanların birbirlerine güvenleri kalmamışken bu hareket size karşı büyük bir avantaj sağlayacaktır. Paylaşma Potansiyel sorunlarından birinin çözümüne yardımcı olarak hedefinize duyduğunuz güveni gösterin. Bu onun sizinle beraber başka unsurlara karşı savaşmasını sağlar. Ortak Düşman Hiçbirşey, insanları ortak bir düşman kadar birbirine bağlayamaz. O yüzden ortak bir düşman bulun. Ve artık ona karşı omuz omuza savaşın! Saygı Hedefinize saygı duyun ve onu sıkıca anlamaya çalışın. Onu izlerken övülecek davranışlarını tespit edin. Ve onu küçük küçük övün bu övme büyük mesafeler atlamanıza yardımcı olac

BİR İNSANI NASIL TANIRIZ?

BİR İNSANI NASIL TANIRIZ?   Bu yazı da " bir insanı nasıl tanırız? " sorusunu siyasetçiler ve liderler üzerinden kısa bir yazıda cevaplamaya çalışacağım. Bu yazı basit ve kısa şekilde temel beden dili bilgileri üzerine olacaktır. Diğer devam yazılarımız da ise bu konuları derinlemesine inceleyeceğiz ve sizi sosyal hayatınızda insanları rahatça tanıyan, size karşı kötü amaçları bulunan insanları tespit etmek konusunda başarılı bir birey haline getireceğim.    İnsanlara sanırım iyilik yapabileceğim konulardan biri insanları nasıl tanırız sorusuna kişisel deneyimlerimle en doğru şekilde anlatmaya çalışmak olacaktır. Beden dili üzerine sanırım yaklaşık 5 yıldır yerli ve yabancı içerikleri okuyup insanlar üzerinde test ediyorum. Geçerli teknikleri not edip kendimi o yöntemlerle tekrar yaparak güçlendiriyorum. Eğer bir insana karşı ilk 10 saniyede psikolojik üstünlük elde ederseniz o kişi inançlarına zıt bir konuya bile iknâ edebilirsiniz. Bu yazının ikincisinde bir ins