Ana içeriğe atla

YARIYIL TATİLİ NASIL OLMALI

Yarıyıl Tatili Nasıl Olmalı?

   15 günlük bir tatile girmişken yeterince dinlenemediğimi hissettim. Bunun için bulunduğum şehri değiştirdim. Fakat bu bu gün dördüncü gün olmasına rağmen  bir türlü dinlenemiyordum. Daha doğrusu bedenim gayet mutluydu fakat zihnimin tatilden haberi yoktu. Benimse dönem sonunda sınavım olduğu için zihnimi iyi dinlendirebilmem gerekli. Bu sebeple bir kaç gün neler yapmalıyım diye düşündüm ve araştırdım. Sizler için değil aslında kendim için hazırlamıştım bu yazıyı öncelikle. İşe yaradığını gördükten sonra sizlere de belki faydası dokunur diye bunları düzenleyip yayınlamaya karar verdim.

1)Gittiğiniz yerin önemi nedir?

   Gittiğiniz yer çok önemli çünkü dönem arasında bol eğlenceli, parti havasında bir yer yarım dönem boyunca bulanmış zihninizi  daha da bulandıracaktır emin olun. O yüzden sakin bir deniz kasabası veya bir köy en ideal seçim bence öğrenciler için. Çünkü deniz dalgasının kayaya çarpma sesi veya köydeki hayvanların sesi kime iyi gelmez?

2) Yanımızda Neler Götürmeliyiz?

   Bu madde aslında gidilecek yerlerden çok daha önemli. Götüreceğiniz eşyalar sizi ilgilendirir. Ben içinizde götüreceklerinizden bahsetmek istiyorum..
  Öncelikle endişelerinizi o bavula koymamalısınız.Yaşadığınız olumsuz duyguları, aşk acılarını veya korkularınızı asla tatile çıkarmayın, onlar hak etmiyorlar tatili. Siz olumlu duygularınızı götürün ve lütfen rahat bir şekilde bol bol gezin.

3)Tatilde Nasıl Ders Çalışmalı?



   Ben size bol bol gezin dedim ama ipini koparmış hayvan gibi de hergün yerin bi ucundan diğer ucuna gitmeye kalkmayın lütfen.
  Her gün canınızın istediği bir saatte ufak ufak sorular çözün. Zevk alacağınız konulardan olmalı bu sorular. Buradaki amacımız eksik konularımızı tamamlamak değil, eksilmiş motivasyonumuzu yerine getirmek olmalı. Eğer başarısız olduğunuz dersler varsa bu dönemde o ders ile ilgili basit sorular çözüp o dersi yapabileceğimize olan inancımızı yerine getirmek olmalı soru çözme amacımız. Unutmayın, savaşçı kazanacağını düşündüğü için savaş yapmayı sever. Tatil de olsa yan gelip yatmak yok.

4) Tatilde Nasıl Müzik Dinlemeli?

   Bu dönemde bizi ders çalışmaya hazırlayacak en önemli unsur bence müziktir. Çünkü müzikler bize telkin yollar. Bu nedenle müziğe göre ruh halimiz değişir.
Müzikler telkin yollar derken sadece sözlü müzikler veya sözlerini anlayabildiğiniz sözleri kastetmiyorum. Ritim de sözler kadar telkin yollar zihnimize. Müzik konusunda tercihimiz ruh halimizi yükseltecek müzikler olmalı.

Not: Eğer okuma önerisine ihtiyacınız varsa kitap önerileri bölümümüze bakabilirsiniz.
  

Yorumlar